Idem po meste okolo obchodu a tam vidím plagát s nápisom „elektrické koliesko“. Otvorím záhradkársky časopis a v ňom reklama na „elektrické koliesko“. Do čerta, na čo by komu bolo elektrické koliesko? Elektrickú vŕtačku poznám, elektrické mlynčeky na čokoľvek tiež, elektrický bicykel som vyskúšal. Ale na kieho ďasa je komu elektrické koliesko?
Elektrinou poháňané stroje sú veľkým pomocníkom nie len záhradkára alebo domáceho majstra. Využívajú sa aj v kuchyni. Všade tam, kde elektrina dokáže nahradiť alebo znásobiť fyzickú silu človeka a skrátiť dobu práce alebo znížiť námahu. A tak namiesto ručnej vŕtačky využívame elektrické alebo akumulátorové vŕtačky, namiesto sily nôh poháňajú bicykle elektrické motory. Namiesto chodenia do schodov nás vozia výťahy a vleky nás vyvážajú v zime na lyžiach do svahov. Ešte keby tak niekto vymyslel fúrik s elektromotorom.
A on aj vymyslel. Fúrik s motorom sa volá Motúčko a bežne sa predáva. A nie len to, on sa aj využíva. Nie síce v každej záhrade, no v tej našej takmer stále. Nikoho by u nás nenapadlo voziť hnoj, slamu, seno, zem alebo stĺpy na plot či náradie v obyčajnom fúriku. Záhradu máme v kopci a preto sme si medzi prvými kúpili elektrický fúrik. Klobúk dole pred konštruktérmi.
Hanbu im robia len marketéri. Najmä tí slovenskí. Motúčko totiž vyrábajú v Čechách a odtiaľ zrejme riadia aj marketing a predaje na Slovensku. Ako je známe, skoro každý Slovák rozumie češtine, ale naopak je to asi problém. Ako inak si vysvetliť, ako využitím strojové automatizovaného prekladu, že sa na propagačných materiáloch na elektrický fúrik objavilo slovné spojenie „elektrické koliesko“. Pretože v originále pomenovanie fúrika je „kolečko“ a od toho je už len krôčik na preloženie „kolečko“ na „koliesko“ a nie „fúrik“, ako by sa v tomto kontexte patrilo.
Čo už, pomýliť sa môže každý. Ale dva roky inzerovať na Slovensku elektrický fúrik Motúčko ako „elektrické koliesko“ to už nie je chyba, to by sa dalo nazvať sabotážou! Alebo sa producent bojí prudkého nárastu objednávok a neschopnosti dodávať Motúčko každému záujemcovi, tak úmyselne znižuje predaje chybným sloganom?
Pridať komentár