web analytics
PPC

Klikáte na reklamy?

Reklama je okolo nás taká intenzívna, že ju mnohí ani nevnímame. Čo ale vôbec neznamená, že na nás nevplýva. Však sa len pozrite v nákupnom centre, čo všetko máte vo vozíku alebo v taškách s nákupom. A ak vypínate televíziu, aby ste unikli pred tými stupiditami, a presúvate sa k internetu, tak čo sa týka reklamy, je to ako z dažďa pod odkvap.

Reklama v rôznej forme je hádam na každej internetovej stránke a ani na tejto sa jej nevyhnete. Oficiálne sú reklamy na stránkach preto, aby ste nemuseli platiť za čítanie webových stránok, teda aby bol obsah dostupný zadarmo.

Neviem, ako je to u veľkých spravodajských firiem, ale na malých stránkach, k akým sa hlási aj táto, slúži reklama na pokrytie nákladov s prevádzkou hostingu a domény. A pretože je reklama naozaj všade okolo nás, ľudia majú takzvanú banerovú slepotu. Teda že reklamu síce vidia, ale nevnímajú. Sledujú ju skôr ako grafický prvok stránky, ako dizajnovú súčasť, nie ako nejaké reklamné a informačné posolstvo.

Kedysi dávno sa platilo za počet zobrazení reklamných prvkov na stránke. Či už peniazmi alebo zobrazovaním iných banerov inde, išlo o takzvané výmenné kampane. Práve pre tú banerovú slepotu sa prešlo na platenie za počty kliknutí na reklamu, bez ohľadu na počet zobrazení reklamnej plochy na stránke, takzvané PPC. Inzerent tak ušetrí a zaplatí len za zákazníka, ktorý si naozaj klikol na reklamu a prišiel na jeho stránku a pozrel si jeho ponuku. Súčasne moderné PPC systémy, ako príklad uveďme najväčší, Google Addwords a český Seznam Sklik, sú takzvane kontextové, teda že zobrazujú reklamu, ktorá súvisí s obsahom zobrazovanej stránky. Teda reklamný systém rozpozná slová na stránke a prispôsobí obsah zobrazovanej stránke. Napríklad ak sa na stránke píše o autách, neuvidíte reklamu na šminky, ale na tovar súvisiaci s automobilmi.

S výnimkou Google reklamy. Ak ste totiž registrovaným používateľom služieb Google, napríklad Gmail, a súčasne si pozeráte webové stránky ako prihlásený k službe Google, tak si Google pamätá, ktoré stránky ste si pozzrali v minulosti, prípadne na aké reklamy ste klikali a prispôsobí obsah zobrazovaných reklám vaším preferenciám, respektíve histórii zobrazených stránok. To ste asi nevedeli, že? Skúste sa niekedy odhlásiť z Gmailu a opäť si pozrieť niektoré stránky. Budete prekvapený, aké reklamy zrazu uvidíte…

Celé to má spôsobiť, že uvidíte reklamu na veci, ktoré vás zaujímajú a u ktorých je predpoklad, že si ich aj kúpite. Ak na reklamu kliknete, (menšiu) časť zo sumy, ktorú inzerent zaplatil za jej zobrazenie, dostane prevádzkovateľ stránky, ktorú si práve pozeráte. A bude mať na doménu aj na hosting a možno aj zaplatený čas za to, že pre vás pripravil texty, ktoré vás zaujímajú. Čo myslíte, zaslúži si to? A čo myslíte, budete mať čo čítať aj mesiac, pol roka?

Klikáte na reklamy alebo nie? Alebo by ste radšej platili za obsah?

.

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.