web analytics

Nenakupovať sa oplatí na dobierku

Pýtate sa, prečo radíme ako nenakupovať? Máte pocit, že sme sa pomýlili? Čítajte ďalej a zistíte, že to nie je chyba. Nasledujúci text sa zameriava na nakupovanie na internete. A pri ňom sa vyskytnú aj situácie, s ktorými možno ani nerátame. Alebo ktoré nám nevyhovujú, no niekedy môžu nastať. Ako sa zachovať, čo urobiť a čo naopak radšej neurobiť, aby sme neprišli o svoje peniaze a nestrácali zbytočne čas ani nervy?

Nedávno sme v redakcii stáli pred úlohou zaobstarať si nožnice na vetvy, poháňané elektromotorom a napájané akumulátorom. Na prácu v záhradke. Máme svoje obľúbené eshopy. Ale tie nič také vo svojej ponuke nemali. Tak sme sa obrátili na porovnávače cien.

akunoznice

Je nám jasné, že nie všetky eshopy sú v nich zaradené, pretože je to často spojené s dodatočnými nákladmi. Keď ale ani internetový vyhľadávač nedal žiadne doplnkové výsledky, rozhodli sme sa objednať akumulátorové záhradné nožnice v jednom z internetových obchodov. Z opatrnosti sme ako spôsob platby zvolil dobierku, teda platbu pri dodaní. Neradi posielame peniaze neznámemu predajcovi a ešte neradšej čakáme niekoľko dní na dodanie. Platba na dobierku núti predávajúceho čím skôr odoslať tovar. Ak chce peniaze, musí sa snažiť. A zároveň to odstraňuje problémy s potenciálne nezodpovednými obchodníkmi, ktorí zinkasujú peniaze platbou vopred, ale nejak „zabudnú“ dodať objednaný a zaplatený tovar. Však o nich čítate na internete celkom často.

Po odoslaní objednávky nám prišlo automatické potvrdenie objednávky emailom. Lenže na druhý deň dorazil ďalší email, že naše nožnice nedostaneme, pretože ich dodávateľ nemá na sklade. Čakali by ste, že ich má na sklade obchodník, ktorého stránku sme pri nákupe použili? Tak takto to dnes už takmer vôbec nefunguje. Každý má na stránkach kompletný sortiment, ale tovar u dodávateľa objedná, až keď má objednávku od zákazníka. To je výsledok preplneného trhu a malej kúpnej sily zákazníkov…

Keďže sme tovar nezaplatili vopred, ani nás to nemrzelo. A objednali sme u druhého dodávateľa. Scenár navlas rovnaký. Automatický potvrdzovací email o prijatí objednávky a druhý deň mail, že nožnice nebudú, lebo dodávateľ ich nemá na sklade.

Nechcem si predstavovať, ako by sme boli nahnevaní, keby sme oba nákupy zaplatili vopred, aby sme ušetrili pri nákupe asi po jednom eure. Možno by sme mali šťastie a obchodníci by nám vrátili peniaze obratom. A možno by to trvalo niekoľko dní a možno by sme sa museli aj súdiť. Takto sme žiadnu stratu neutrpeli a nakoniec objednali iný typ nožníc u tretieho dodávateľa, opäť na dobierku. Tiež sme dostali potvrdzovací email a na tretí deň aj samotné nožnice, ktoré sme kuriérovi zaplatili pri preberaní balíčka.

Nakupovať na internete sa určite oplatí, ale nenakupovať sa oplatí na dobierku.
 

 

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.