web analytics

Antivírus AVG už nebude zadarmo

Ak ste boli zvyknutí používať na svojom počítači antivírus českej značky AVG, tak vedzte, že tento program už nebude zadarmo. Zmena obchodnej politiky súvisí s nástupom nového šéfa tejto medzinárodnej firmy. Raz darmo, už to nie je len tá malá česká firma, ako kedysi. Dnes pôsobí na medzinárodnom trhu, vstúpil do nej finančný investor a ten potrebuje svoje peniaze zhodnotiť. Používatelia a poskytovanie produktu je len prostriedkom na zárobok.


Antivírusové programy sa používajú od nástupu počítačov s operačným systémom MS DOS a neskôr MS Windows. Tie boli od začiatku postavené tak, aby viac dbali na blaho užívateľa počítača, ako na jeho bezpečnosť a netrvalo dlho, svet počítačov zaplavili škodlivé programy. Čím sa počítače s operačným systémom z produkcie Microsoft dostávali viacej medzi stále menej a menej odbornú verejnosť, tým sa zväčšovala hrozba napadnutia počítačov a spôsobené škody užívateľom.

Dnes si môžete počítač alebo notebook kúpiť prakticky v každom hypermarkete cestou, keď kupujete raňajky. Nečudo, že sa stávajú ich majiteľmi a užívateľmi ľudia, schopní naletieť kadejakému podomovému obchodníkovi a rovnaký prístup aplikujú aj na počítači, pripojenom k internetu. Bezpečnosť nepovažujú prvoradú ani pri svojom bývaní, tak prečo by jej mali venovať pozornosť na nejakom počítači.

Domov PC alebo notebook?

Takže platiť za program, ktorý by ich mal chrániť proti hrozbe, o ktorej existencie ani len netušia, im ani nenapadne. Aj na takúto skupinu užívateľov sa orientovali firmy, ponúkajúce svoje programy zadarmo. Zväčša sa jedná o základné, plne funkčné verzie, najmä pre domácich užívateľova a z peniaze je možné si dokúpiť dokonalejšie alebo rozširujúce funkcie.

Firma AVG sa rozhodla, že už nechce takýchto nízkorozpočtových zákazníkov. Chce iba platiacich zákazníkov. Tým však ponúkne komplexný balíček ochrany pre PC, tablet aj mobilné telefóny. Totiž rozširovanie operačných systémov týchto mobilných zariadení a ich sprístupňovanie čoraz menej a menej znalým a opatrným ľuďom navodilo rovnaký scenár, ako u Windows: Stali sa cieľom útočníkov a svojou architektúrou rôznych doplnkov a rozšírení prakticky od kohokoľvek umožnili aj prienik do systému nezvaným návštevníkom.

Opustenie neplatiacich zákazníkov firme umožní znížiť náklady najmä na distribúciu svojich produktov. Zníženie nákladov znamená zvýšenie zisku. V roku 2013 firma utŕžila za predplatné svojich produktov od platiacich zákazníkov 251 miliónov amerických dolárov, čo predstavovalo oproti roku 2012 nárast o štvrtinu. Jednoducho firma už je dosť veľká a ľudí, vďaka ktorým sa dostal ich produkt masovo do používania, už nepotrebuje.
 

 

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.