web analytics

Drobná závada krovinorezu Fieldmann

Od apríla do októbra je v záhradách sezóna kosenia trávy. Či už ju kosíte preto, aby vám „nezavadzala“ alebo preto, že ju využívate v záhrade na mulčovanie alebo v chovateľstve ako krmivo, porucha kosačky v sezóne je vždy mrzutá. Servisy zvyčajne sú preťažené, treba dlho čakať, a ako na potvoru, tráva rastie a rastie. No nie so všetkými poruchami treba utekať do servisu. S mnohými drobnosťami si poradíte, ani nemusíte byť zručný majster a mať vybavenú dielňu ako profík.

Jednou z takých drobných a ľahko opraviteľných porúch je postupné zvyšovanie otáčiek motora krovinorezu na voľnobeh a zníženie rezného výkonu v zábere krovinorezu. Prvou reakciou býva doštelovanie voľnobežnej trysky karburátora skrutkovačom, ale to je len odstránenie následkov, nie problému, navyše nevydrží dlho a môže neskôr skončiť vážnejším problémom. Uvedená závada sa v našom prípade prejavila (zhodou okolností?) na dvoch kusoch stredného krovinorezu Fieldmann FZS-3020B s motorom 33 ccm a výkonom 1,15 kW, teda ideálnym strojom na kosenie okolo plotov, stĺpikov, stromčekov v záhrade okolo domu. Dodajme, že to je jediná závada na oboch strojoch po dobu cca 8 rokov ich používania, čo je pre neznačkový stroj podľa nás dobré vysvedčenie.

Povolené skutky

Ak spaľovací motor začne sám postupne zvyšovať voľnobežné otáčky, jedná sa o chudobnú zmes, teda viac vzduchu, než je nastavené normálne. Teda motor si zniekade berie vzduch navyše. V prípade Fieldmann FZS-3020B v našom prípade povolené skutky, držiace karburátor na valci motora. Okrem zvýšeného voľnobehu sa závada prejavuje aj čiernym fľakom zmesi paliva na kryte motora, ako vidno na fotografii. Našťastie oprava je jednoduchá, môžete ju hravo urobiť aj na lúke, netreba s kosačkou utekať do servisu alebo svojej garáže. Nanešťastie treba predtým povoliť iné dve skrutky a musíte mať so sebou sadu náradia, dodávanú s krovinorezom. A ja tú nosím so sebou vždy, keď kosím ďalej ako 80 metrov od domu.

Súvisiace:  Práca v dielni bezpečne

Takže je potrebné zložiť kryt vzduchového filtra, ide to aj bez náradia, pomocou skrutky s plastovou rukoväťou, a vybrať vzduchový filter, teda molitanový prúžok. Pri tej príležitosti ho môžete skontrolovať a vyčistiť, môže tu byť nejaká tráva. Potom pomocou menšieho z dvojice dodávaných imbusových kľúčov uvoľníte dve skrutky, držiace karburátor na plastovom medzikuse a miernym poklepaním ho uvoľníte z tesnenia, dôležité je, aby ste tesnenie nepoškodili, teda nijaké páčenie skrutkovačom karburátora od medzikusu!

Potom dotiahnete dve skrutky, držiace medzikus k valcu motora. Môžete čistou handričkou alebo papierovou utierkou očistiť mastný fľak, pritom dbajte veľmi pozorne na to, aby sa nijaké nečistoty nedostali do nasávacieho otvoru valca alebo do karburátora. Po dotiahnutí týchto skrutiek nasaďte späť karburátor, stále dávajte pozor na tesnenie, a zatiahnite dve skrutky, ktoré ste predtým vybrali. Nasaďte molitanový filter a jeho kryt, zatiahnite skrutku s plastovým nástavcom a máte hotovo. Môžete motor opäť naštartovať a pokračovať v kosení.

Predtým však pre istotu, skontrolujte aj iné skrutky na tele motora, najmä tie, ktoré držia diely krytov.

Povolenie skrutiek karburátora na prvej kosačke FZS-3020B sa u nás vyskytlo v štvrtom roku používania, na druhom exemplári už po troch rokoch. Zrejme sa s ním kosí trochu viac 😉 Avšak iné závady sme nezaznamenali a preto patrí ku krovinorezom, s ktorými kosíme najradšej. Pre nízku váhu a dostatočný výkon, tým aj nízku spotrebu paliva.

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.