web analytics

Dnes dajú vodičský hádam každému

Boli časy, kedy k vodičskému oprávneniu bolo treba okrem schopnosti viesť auto a poznať dopravné predpisy preukázať aj schopnosť auto opraviť. Neskôr stačilo len absolvovať hodiny techniky a prvej pomoci a dnes mám pocit, že to dajú každému, kto pochopil, ako krútiť volantom a „hádzať“ rýchlosti.

Z často je to aj pochopiteľné. Čím viac áut bude na cestách, tým viac peňazí z daní z ich predaja vláda dostane na svoje rozhadzovanie a tým viac peňazí z daní za naftu a benzín, ale aj náhradných dielov, utŕži. A potom to aj tak na tých cestách vyzerá. Vodiči a vodičky možno vedia krútiť volantom a vedia, že by mali používať smerovky, hoci na kruhových objazdoch ich buď nepoužívajú vôbec, alebo presne naopak, zato absolútne netušia, že by pri jazdení mali používať hlavne svoju hlavu. Aby vedeli, ako správne a dobre jazdiť a hlavne, kedy nejazdiť vôbec.

Pekne to ukázalo posledné sneženie pred Veľkou nocou. Mnoho ľudí už prezulo svoje tátoše v strede marca na letné pneumatiky. Pozerajú kadejaké tupé show v televízií a na internete, ale to si nevedia pozrieť predpoveď počasia? To im nenapadne, že sneh a zima môže byť aj v polovičke apríla? Keď už nemajú rozum na rozmýšľanie, mali by mať aspoň pamäť z minulého roka. Zrejme nie, inak by som pre vás neurobil nasledujúce fotografie.

Ak ste šporovlivý a kupujete si auto na leto, teda na najviac tri štvrtiny leta, tak by ste tú zvyšnú štvrtinu, kedy sú podmienky diametrálne odlišné, mali nechať svoje auto v garáži alebo pred domom a ani sa nepokúšať ho naštartovať, nie to ešte sa snažiť jazdiť na ňom. A kto chce alebo musí jazdiť aj v zimných podmienkach, tak si kúpi auto s lepším motorom, väčšími kolesami a príslušným vybavením. A potom mu aj tak na cestách robí problémy nejaký debílek, ktorý nemá na to. Ani v peňaženke ani v hlave.

Nafotil som človeka v plastovej krabičke, zvanej auto, ktoré sa hodí skôr na jazdu po väčšom dvore, ako po ceste. S kolieskami ako trošku väčšie šliapacie autíčko sa boril so snehom, pokiaľ sa nad ním nezľutovalo pár okoloidúcich a nepotlačili ho, nech už odtiaľ vypadne a prestane robiť hluk na ulici.

O chvíľu som videl dvoch bláznov na križovatke do kopca, ktorý do nej vošli a a zastali, ten druhý asi meter za tým prvým. Sranda, nie? Prvý dopredu nemôže, dozadu už vlastne tiež nie. Tomu druhému to po chvíli došlo, tak cúvol celé dva metre (ešte stále vo svahu) a rozbiehal sa s pridávaním plynu každú sekundu, také to vrrr, vrrr, vrrr. Môžete si predstaviť, ako mu to asi išlo 🙂 tupcovi hnedému. Veď vravím, vodičák dajú dnes každému.

Ďalší záber som vyfotil onedlho. Všade samá rovina, ale tupelo mladé na svojom novom aute sa musí vybrať rovno do kopca, kde je okrem 15 cm mokrého snehu aj zákaz vjazdu. Keby sa tam objavili policajti, tak má 60 eur za letné gumy, ďalších najmenej 60 za vjazd do zákazu vjazdu a ktovie, čo by si ešte na ňom našli. Za sprostosť sa pokuty nedávajú, lebo by si zaslúžil za to, že chce sám tlačiť poldruha tony do kopca. Po pol hodine pochopil, že sa má vrátiť a obísť to z druhej strany po úplnej rovine.

Ja len dúfam, že sa takýto tiežšoféri vytlčú o stromy pri cestách a nechajú žiť ľudí, ktorí si vedia vybrať aj auto do podmienok, v ktorých jazdia aj vedia rozhodnúť, kedy je lepšie auto nechať stáť a cestu odložiť.

Pretože stále platí stará múdrosť, že plyn sa pridáva hlavou!

.

Označené ako

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.