web analytics

Long-tail kľúčové slová – prečo sa na ne zamerať?

Obsahový marketing sa určite nezaobíde bez Long-tail kľúčových slov. V čom spočíva ich cennosť v rámci internetového marketingu?

Možno si aj vy myslíte, že základom úspechu vo vyhľadávačoch je využívanie tých najpopulárnejších kľúčových fráz. Každá SEO agentúra vám ale vysvetlí, že viacslovné kľúčové slová s nižšou hodnotou nie sú vôbec na zahodenie. SEO služby, medzi ktoré patrí aj obsahový marketing, sa v ich prípade určite nezaobíde ani bez Long-tail keywords. Ide o mimoriadne konkrétne kľúčové slová, ktorými sa snažíme špecifickejšie zamerať na cieľové vyhľadávanie. Aj keď ich ľudia nevyhľadávajú tak často, disponujú neporovnateľne nižšou konkurenciou, no prinášajú aj vysokú mieru konverzie. Dokážu odprezentovať konkrétne potreby zákazníkov, ktoré môžete týmto jednoduchým spôsobom uspokojiť.

Ďalším dôležitým plusom je fakt, že sú oproti obecných kľúčových slov podstatne lacnejšie. Síce potencionálne zacielite na obrovské množstvo potencionálnych návštevníkov, no až okolo 90% tých relevantných vám unikne pomedzi prsty. A práve tí, ktorí hľadajú vaše služby či produkty, sú pre vás najdôležitejší. Short tail fráz veľa pri konkrétnej službe alebo produktoch nenájdeme. Long tail fráz vytvoríme jednoducho obrovské množstvo. SEO agentúra sa postará o to, aby ich našla v takej forme, aby mali čo najvyšší úspech pri vyhľadávaní pri čo najnižšej konkurencii, no budú mať nižšiu cenu za preklik v rámci PPC kampaní a budí vysoko relevantné pre váš biznis.

Najčastejšie ich využívame pri PPC reklame a SEO. A práve v súvislosti s optimalizáciou PPC reklám sú veľmi dôležité. Vo svete Long Tail poznáme aj tzv. Parentové pravidlo. To hovorí o fakte, že 80% návštevnosťou webu stoja tieto slová s nižšou mierou popularity s konkrétnejšou špecifikáciou a len o tento zvyšok sa postarajú populárne fázy. O hodnote nami spomenutej marketingovej zbrane hovoria aj štatistiky z Google Analytics, kde si môžete všimnúť zaujímavé prepojenie medzi počtom návštev a počtom kľúčových fráz, ktoré dosiahli príchod návštevníkov na web. V preklade do slovenčiny síce neznejú najlepšie (dlhý chvost), no už dlhodobo patria medzi najdôležitejšie trendy internetového marketingu. Ďalej a ďalej sa stretávame s názormi, že sa čoraz menej oplatí prepracovať sa na prvé miesta vo vyhľadávačoch cez obecné fráze, a to aj kvôli tomu, že to stojí veľa času, peňazí aj úsilia. Preto skúste uvážiť, či nie je lepšou cestou cieliť vaše služby alebo produkty na získanie návštevníkov cez Long-tail kľúčové slová a až neskôr zlepšiť pozície cez tie populárne.

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.