web analytics

Skončila platnosť diaľničných nálepiek

Posledný deň januára je zároveň posledným dňom platnosti celoročných diaľničných nálepiek na osobné autá. A nie len na Slovensku. Rovnaké pravidlá platia aj v Českej republike a v Rakúsku. Čo z toho pre motoristov vyplýva?

Nie len to, že vo februári potrebujú pre jazdu po diaľniciach a cestách pre motorové vozidlá novú diaľničnú nálepku, či už opäť celoročnú (ktorá napr. v Čechách platila už o decembra) alebo mesačnú či desaťdňovú. Inak sa vystavujú riziku vysokej pokuty.

Pokutu môžu motoristi dostať aj za to, že majú na čelnom skle nalepenú už neplatnú diaľničnú nálepku. A môžete sa staviť, že naši chrániči a pomáhači budú v prvé februárové dni striehnuť na tých, ktorí si starú nálepku na okne nechali a v rýchlosti k nej nalepili aj novú, platnú. Pričom silne pochybujem, že neplatná diaľničná nálepka môže ohroziť alebo obmedziť výhľad vodiča z vozidla. Skôr majú naši zelení problém skontrolovať platnosť nálepky, keď ich má človek na aute viac, ako jednu. A pritom slovenskí policajti používajú na kontrolu platnosti diaľničných nálepiek sofistikovanú metódu, pri ktorej zvedú premávku do jedného jazdného pruhu, spomalia na rýchlosť 40 km a zvedú cez parkovisko. Dokážu pritom v poobedňajšej špičke vytvoriť kolónu od Banskej Bystrice až po Zvolen.

Pokiaľ jazdíte do Čiech, českí policajti vám dokážu diaľničné nálepky skontrolovať pri rýchlosti 130 km/h bez toho, že by vás obmedzili alebo zastavali, ak ju máte platnú. Neviem, či je to lepšou technickou vybavenosťou alebo vyšším IQ.

Ako ľahko odlepiť diaľničnú nálepku

Aby sa vám neplatná diaľničná nálepka ľahko dávala zo skla ľahko dole, musíte na toto myslieť už pri jej naliepaní. V duchu prezumpcie neviny naši zákonodarcovia spolu s pomáhačmi a chráničmi vymysleli taký spôsob výroby nálepky, ktorá sa pri pokuse o odlepenie roztrhne na vopred perforovaných miestach, čím sa nálepka znehodnotí. Vraj je to pre to, aby ste nálepku neprekladali z auta na uto počas roka, Osobne si myslím, že keby nechceli platiť diaľničnou nálepkou za prejazd stavbou medzi Trnavou a Bratislavou alebo si účtovali primerané ceny za kvalitu diaľnice a jej údržby napríklad v zime od snehu alebo počas celého roka od jám, tak by nikoho ani nenapadlo prekladať nálepku medzi autami. Lenže ľahšie je vyhrážať sa pokutou a ničiť samolepky, ako robiť za naše dane poriadnu robotu. Na poslancov a politikov sa Zákonník práce nevzťahuje.

Ako teda s tou nálepkou. Pred prilepením na sklo ju najskôr položte zľahka na rifle či iný textil a až potom nalepte na čelné sklo. Na lepivú stranu sa nanesú drobné vlákna a prach, čím sa zníži lepivosť samolepky. Nebojte sa, z okna vám nespadne. Ale po konci platnosti pôjde oveľa ľahšie dole z okna, aj keď jej roztrhaniu asi nezabránite.

.

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.