web analytics

Utajený bonus Orange

Utajený bonus Orange Koncom roku mobilní operátori ponúkali každému prebehlíkovi od konkurencie vstupný bonus, ktorý sa dal využiť buď na zľavu na nákup mobilu alebo ako zľava na faktúru za poskytnuté služby. Všetci svoj bonus dávali hlasno najavo, hoci každý operátor ho ponúkal v inej výške a za trošku iných podmienok.

V prípade operátora Orange sa jednalo o bonus 120 eur (po Novom roku 2013 bol zvýšený na 150 eur), pri službách rozpočítaný na 24 mesiacov po 5 eur zľavy. Pre ľudí s vysokými účtami za telefonovanie a mobilný internet možno maličkosť, no pre tých, čo volajú a surfujú striedmo alebo využili prenos s bonusom na doplnkové číslo, veľká výhoda a vysoká zľava.

Logicky by ste očakávali na faktúre vyúčtovanie za poskytnuté služby a súčasne uplatnenú zľavu a celkovú sumu k úhrade (po odpočítaní bonusu zo základnej ceny).

V tomto smere sa Orange darí svoju konkurenčnú výhodu úspešne na faktúrach tajiť. Na každej faktúre dostanete rozpis využitých služieb bez dane, sumu DPH a samozrejme na konci faktúry celková suma na úhradu. Bonus nikde. Slabšie povahy sa môžu nahnevať na operátora a mrmlať si čosi o nesplnených sľuboch.

Pokiaľ uhradíte faktúru v plnej sume, na nasledujúcej faktúre na jej zadnej strane v časti „Stav účtu“ uvidíte svoju úhradu (v plnej výške) a odrátaný bonus 5 eur. A výsledok? Preplatok. Respektívne suma na úhradu znížená o priznaný bonus k minulej faktúre. Pokiaľ je zostatok k úhrade nižší, než bonus k súčasnej faktúre, nemusíte faktúru hradiť, pretože po priznaní bonusu vznikne opäť preplatok. Priznaný bonus na „Stave účtu“ je vrátane DPH.

Pracovníčka na predajnom mieste Orange nebola schopná vysvetliť, prečo je to takto zariadené a prečo bonus nie je súčasťou faktúry. Rovnako nevedela vysvetliť, ako účtovať takto vystavenú faktúru v účtovníctve, keďže zaúčtovaním celej sumy faktúry do nákladov a uhradením len rozdielu medzi plnou sumou a priznaným bonusom (aby nevznikal preplatok u operátora), vznikne v salde nedoplatok podnikateľa voči Orange.

Súvisiace:  Ako si svojpomocne zabezpečiť spoľahlivú hydroizoláciu základov?

Prekvapuje ma, ako dokáže Orange vo vlezlých reklamách dávať na známosť akúkoľvek i zdanlivú svoju konkurenčnú výhodu, no nedokáže na faktúrach túto výhodu správne označiť a komunikovať.

.

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.