web analytics

Fenomén dnešnej doby: Pestrofarebné náramky z gumičiek

Každá doba prináša svoje koníčky. Tí, ktorí prežili detstvo v 80. rokoch 20. storočia, si určite veľmi dobre pamätajú šialenstvo na tému céčka. Kto mal dlhšiu a farebnejšiu reťaz z plastových písmeniek, bol in.

Rozvoj kreativity a šikovnosti

Po čom deti šalejú v súčasnosti? Možno ste si aj vy všimli trend gumičkovania. V minulom roku podľahli deti pleteniu náramkov z gumičiek. Nákaze v podobe farebných náramkov sa ale nevyhli ani dospelí. Pletú všetky generácie. Ale nielen pletú. Pestrofarebné výrobky zo spústy prepletených gumičiek sú vidieť nielen na deťoch, ale aj mnohých dospelých. Nejde ale rozhodne len o zábavu, vďaka ktorej zabijete voľný čas. Naopak. Gumičkovanie sa stáva fenoménom, ktorý má kladný vplyv aj na veľa ďalších vecí. Napríklad je ideálnym spôsobom, ako rozvíjať jemnú motoriku. Pletenie dokonale precvičí vaše ruky. Osvedčuje sa napríklad aj ako forma terapie pre telesne postihnutých, pacientov po úrazoch, ktorí potrebujú rozhýbať stuhnuté svaly na rukách. Tiež umožňuje rozvoj kreativity. Malé deti podporuje v rozpoznávaní farieb a počítanie.

Rainbow Loom

Inšpiráciou sa stali malé dcéry

Kto a čo vlastne za gumičkovou mániou stojí? Nový trend, ktorý nadchol doslova celý svet, založil istý Cheong Choon Ng, Malajsijec, ktorý sa prisťahoval do amerického štátu Michigan. Jeho dve malé dcérky Teresa a Michelle vtedy v roku 2010 plietli náramky, ktoré chceli venovať svojim kamarátkam. Otcovi sa ich nápad páčil a vyskúšal ho tiež. Lenže zistil, že má príliš veľké ruky, aby nimi zvládol vytvárať rôzne vzory. Vymyslel preto novinku. Vyrobil si drevenú doštičku a do nej zapichal veľa špendlíkov. Na tie upevnil jednotlivé gumičky. Potom už stačilo len obratne pliesť a to zvládol aj svojimi väčšími chlapskými rukami. Začali vznikať pekné veľké náramky.

gumy

Hračkárstvo stavilo na predvádzanie

Keď mu navyše staršia Teresa navrhla, že by tento svoj vynález, teda vlastne tkáčsky stav na tkanie z gumičiek, mohol začať predávať, Cheong Choon Ng ju poslúchol a urobil rozhodne dobre. Nechal si vyrobiť z plastu súčiastky. Potom spoločne s manželkou dávali dohromady jednotlivé stavy na tkanie a skúšali všetko predávať cez internet. Spočiatku to veľmi nešlo, pretože ešte nikto poriadne netušil, k čomu vlastne nová hračka slúži. Dcérky sa teda ujali propagácie pomerne jednoduchým, aj keď nesmierne účinným spôsobom. Začali točiť krátke videá približujúce tvorbu náramkov. Využili obľúbenosti kanála YouTube a umiestňovali ich tam. V roku 2012 sa potom situácia zlomila. Niekoľko stavov Rainbow Loom si objednala hračkárska firma a vo svojich obchodoch ukazovala ľuďom, čo sa dá na stave z gumičiek utkať. To znamenalo tú pravú reklamu.

Zdieľanie a podpora detskej fantázie

Obchod so stavom na gumičkové tkanie potom raketovo rastie. Iba do konca roka 2012 sa na americkom trhu predajú tri milióny týchto užitočných a kreatívnych hračiek. A to ešte na tvorcov čaká expanzia na zahraničné trhy, ktorá prinesie celosvetový boom. Uplynú dva roky a gumičko mánia zahltí takmer celú zemeguľu. Deti rôznych rás a národností nosia na rukách rôznofarebné výtvory, niektorým siahajú od zápästia až k lakťu. Pre deti je tiež dôležité zdieľanie týchto vecí a predmetov so svojimi rovesníkmi. Práve preto sa tieto aktivity u nich tak ľahko ujmú. Či už ide o výmenu céčok, poštových známok, nálepiek od žuvačiek až po gumičkovanie a návody naň. Okrem toho tkanie z gumičiek podporuje fantáziu, možnosť niečo si sám vytvoriť. Zdieľate s ostatnými určitú záľubu, ale zároveň máte niečo originálne, pretože každý náramok je trochu iný farbou či vzormi. Už ste skúsili si nejaký náramok vytvoriť? Neváhajte, možno to nadchne aj vás.
 

 

Pridať komentár

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.